Gewichtsbeheersing is een belangrijke factor in het leven van heel veel mensen. Hoe komen en blijven we op een gezond gewicht? In 1980 had slechts zes procent van de mannen en acht procent van de vrouwen overgewicht. De huidige cijfers tonen aan dat vijfenvijftig procent van de totale volwassen bevolking leidt aan overgewicht. Voeding en het eten op zich, waren vroeger een noodzaak. Vandaag de dag is er een overvloed aan voeding, terwijl we minder bewegen en daardoor minder eten nodig hebben. We eten echter meer en minder gezond dan vroeger.

Tal van factoren hebben hier aan bijdragen, zoals te veel fastfood, stress, roken, te weinig beweging en smaakmanipulaties door de voedingsindustrie.

Veel mensen gaan met diëten aan de slag. Dat werkt vaak wel voor de korte termijn, maar na een tijdje blijkt dat het oude gewicht weer terug is en vaak blijkt dan dat het gewicht zelfs is toegenomen. De oplossing moet dan ook gevonden worden in anders eten.
In mijn praktijk gaan we op zoek naar een lifestyle die bij je past, zodat afslanken een onderdeel wordt van een gezonde levensstijl voor de lange termijn.

Wanneer je op een goede manier wilt gaan eten, dan moet je je oude gewoonten aanpassen en leren welke voeding wel bij je past. Niet alleen bezig zijn met afvallen, maar vooral om gezond te blijven, waarbij een gezond gewicht één van de factoren is.

In mijn praktijk help ik met verantwoord en duurzaam afvallen.
Verantwoord, omdat je ook tijdens het afvallen voldoende noodzakelijke voeding moet eten om je gezondheid niet te ondermijnen.
Duurzaam, omdat het afvallen niet een korte termijn succes moet worden, maar een blijvend resultaat moet zijn.